Documente necesare pentru vinarie

  1. Primul pas si cel mai important este alegerea spatiului pentru deschiderea vinariei si amenajarea lui
    Spatiul cautat trebuie sa aiba o suprafata de 20-30 mp si trebuie sa indeplineasca cerintele Ministerului Agriculturii pentru functionarea unei vinarii:

    • Conditii de igiena corespunzatoare (sa fie curat, varuit, eventual cu grup sanitar propriu)
    • Conditii minime de dotare:
      • sistem de ventilatie;
      • sistem de mentinere a unei temperaturi optime;
      • sistem de alimentare cu apa si de canalizare;
      • pardoseala din materiale minerale (gresie, faianta etc.).

    Sfaturi:

    • spatiul sa fie situat intr-o zona cu concentratie mare de locuitori si cu vizibilitate
    • chiria sa nu fie mai mare de 500 euro/luna
    • sa fie dotat cu gresie, faianta, aer conditionat pentru a nu mai investi in amenajare
    • deoarece vinul este perisabil, este necesara amenajarea unei camere izolate termic si cu instalatie de climatizare pentru protejarea vinului de socurile termice
  2. Dupa semnarea contractului de inchiriere, pasul doi este inregistrarea firmei sau declararea punctului de lucru la Registrul Comertului (in cazul ca aveti deja o firma existenta).
    • Codul CAEN aferent este 4725 „Comert cu amanuntul al bauturilor in magazine specializate”
    • Actele necesare deschiderii firmei sau deschiderii punctului de lucru le gasiti pe site-ul Registrului Comertului www.onrc.ro
    • Va putem ajuta cu sfaturi si informatii pentru depunerea documentatiei

    Registrul Comertului va elibereaza actele necesare desfasurarii activitatii in punctul de lucru ales.

  3. Obtinerea autorizatiei de la Ministerul Agriculturii (conform Ordin 224/2008)

    Pentru obtinerea autorizatiei de la Ministerul Agriculturii trebuie sa indepliniti obligatoriu cerintele de la punctul 1 (de igiena si dotare).

    In plus, trebuie sa detineti vase confectionate din materiale care sa nu contribuie la deprecierea produsului depozitat (lemn, sticla, inox, polistif).

    Ca si recomandare, puteti folosi butoaie de inox (de bere) de 50 litri, precum si butoaie de polistif de capacitati de maximum 150-200 litri (pentru depozitare).

    Ca si documente ce se depun, ar fi:

    • CUI
    • certificat constatator
    • cerere tip
    • copie CI
    • imputernicire persoana delegata

    De asemenea, va putem ajuta cu sfaturi si cu ajutor, in achizitia vaselor de depozitare, precum si pentru obtinerea autorizatiei de functionare a vinariei.

  4. Imediat ce ati obtinut autorizatia de la Ministerul Agriculturii puteti depune in paralel actele pentru obtinerea autorizatiei de functionare la Primarie (pentru orasele care cer acest lucru), fiscalizarea casei de marcat (Finantele locale) si autorizatiei de functionare de la Directia Sanitar Veterinara.
    1. Autorizare functionare punct de lucru (primarie)

      Actele pot diferi de la primarie la primarie, dar in principiu ar trebui sa fie la fel peste tot:

      • Fisa de la administratia fiscala ca societatea nu are datorii pe raza sectorului
      • Contract de salubrizare incheiat cu o firma agreata
      • Certificat fiscal obtinut de la Administratia Financiara in baza urmatoarelor documente:
        • contract inchiriere
        • balanta
        • daca sunt sume in contul 231 se prezinta defalcat
        • CUI
        • declaratie pe propria raspundere ca societatea nu detine bunuri taxabile sau impozabile pe raza sectorului
        • cerere tip
        • delegatie+copie CI
        • timbru de 4 lei
    2. Autorizatii pentru casa de marcat
      • Dupa achizitia unei case de marcat trebuie sa depuneti un dosar la Directia Generala a Finantelor Publice (D.G.F.P.) de judet, respectiv a Municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala se afla punctul de lucru (nu cea a sediului social).

        Termenul de eliberare este de 5 zile lucratoare.

      • Fiscalizarea casei de marcat de catre firma de unde ati achizitionat casa de marcat
      • Depunerea documentelor obtinute de la firma de unde ati achizionat casa de marcat la Administratia Financiara de teritoriu, (administratia de care apartine punctul de lucru), in maxim 24 de ore de la fiscalizare.
      • Daca sediul social al firmei nu se afla in aceeasi raza teritoriala cu punctul de lucru, trebuie sa mergeti si la Administratia Financiara unde isi are sediul social firma.
      • O copie a Declaratiei de Instalare vizata obligatoriu de Administratia Financiara de la punctul de lucru unde se afla instalata casa de marcat, trebuie depus la D.G.F.P. in maxim 7 zile de la primirea Certificatului de Atribuire a Numarului de Ordine.
    3. Autorizatie de la Directia Sanitar Veterinara

      Pentru obtinerea autorizatiei trebuie sa depuneti urmatoarele documente.

      • certificat constatator
      • copie CI+imputernicire
      • schita unitatii
      • copie CUI+CIF
      • cerere tip

      Trebuie sa aveti stampila firmei la dvs pt. cererea tip, precum si o suma de bani (in jur de 250 ron) pentru achitarea taxei de eliberare a autorizatiei.

Important: dupa obtinerea tuturor aprobarilor pentru casa de marcat si depunerea dosarelor la primarie si directia sanitar veterinara puteti incepe activitatea propriu-zisa, chiar daca nu s-au eliberat autorizatiile de la Primarie si DSV.
Daca se doreste amplasarea unui banner sau casete pentru reclama unele primarii solicita anumite documente pentru autorizarea acestei activitati. Va rog sa va interesati in momentul depunerii cererii de autorizare la primarie daca este necesara o astfel de aprobare.
In final, dupa obtinerea acestor aprobari, mai trebuie obtinute niste aprobari de pe la diverse institutii ale statului, trebuie puse citeva afise obligatorii in vinarie, trebuie incheiat un contract de dezinsectie si deratizare cu o firma autorizata etc, dar aceste lucruri le discutam dupa inceperea activitatii propriu-zise.

Va dorim succes si nu ezitati sa ne contactati pentru orice fel de probleme intampinate!